Kudüs Radyosu

Bir bakış kaldı bende.İrislerden uzanıyor şimdi beyne..Kazınmış bir akla çizilmiş gibi.En sevdiğimden bir tebessüm bir de..
Dudak çizgilerinden ulaşıyor en ağrıyan yerlerime. Bir de gelecek kaldı..
Henüz yaşanmamış ve muhtemeldir ki yaşanmayacak..Zaten ne demiş ünlü şair:
"Kim firkatin ayn-ı vuslatındır" sevgili?
Anladım ki ben yokluğunda bulmuşum seni..Çıldırarak şiirin kanıma zerk edildiğini..Oturarak yazamadığım bir mısrada..Mısırlılara seni anlatıyorum şimdi.(Matematiği bulamayacaklar!)
Göreceksin,yine beni deli sanacaklar..
Ben bunları bir bir anlatıyorken ;martavallar da gazete kağıtlarına sarılıp eve gidiyordu yeni.Oportünist amcalar canlı yayında birbirlerini yalanlıyordu..Kampanya işaret ediyordu laura; şehrin neresinden geçtiğini orta parmağıyla...Hepsi buydu harbiden..
Kültürsüz mantarlar gibi çoğalan yaşam formları,önden işemeli canlılar,korkak it sürüleri ve bir orta alan mücadelesindeki etkisiz duran toplar.. Bunları düşündü orada..
Bende gemilerimi karadan yürütüp gözlerinden aşağı giden en dar yolu keşfetmiştim o ara..
Doğrularımın geometri girişi değil,ruhumun karanlık çıkışı olduğunu gördüm.
Batıya notasını,fa diyaza rotasını çeviren saygıdan yoksun o bulvarı ; beklenen ve bekletilen her otobüsün aynasından ve her ne içiyorsanız aynısından isteyip çıkma vakti yanaşmıştı yollara.. 
Şimdi son kertede kitaplarıma veda ederken... 
Günlerden mor ve saatim kırmızıyı gri geçiyor..
Valsin ortasında telefonuma yüklediğim anarşist bir imge ile bir kadın gözlerimde çocuk doğuruyor..
"Çok eskiden tanışacaktık" der gibi bakmaya devam ediyor..Toz mavi,kış zehir,edebiyatımsa yemyeşil..
Durduk yere bütün renkleri karıştırıyor!! Çıkartıp sonra paltosunu kontes kontes oturuyor bir rüzgarın karşısında.. Rüzgar alabildiğine turuncu, gökyüzü olabildiğince sert..Kim bilir kimin vicdanına küfrediyor..
Bir rüzgar şakaklarından soğuk geçirip,sessizce veda ediyor bir limana derken..Buna bir limanın kendisi bile şaşırıyor..
Ve son vapur..
Vatkalı bir şehre doğru hareket ediyor..


--Seni dünyanın en büyük yazarı ilan ediyorum Ozan !!

Yorumlar

Popüler Yayınlar